måndag 26 mars 2012

Fin och händelserik träningsvecka

Veckan som varit blev full med träning och annat kul. Började med att jag åkte till Göteborg Söndag/måndag och hälsade på alla glada Meridafantaster. Fick ett roligt träningspass på söndagen med två snabba ungdomar (Ella och Ted) som är Meridas framtid. På Göteborgs allra knixigaste stigar drog de ut mig och satte tekniken på prov. Fotfel räknades hela passet och fick såklart storstryk!!
På måndagen passade jag på att laborera lite med min nya Big Nine i mekverkstan på Meridakontoret, den känns helt fantastisk att köra på efter lite justeringar på sittställningen.
På måndag kväll tog vi en fin cykeltur med våra sponsorer Dalblads. Blev verkligen en supertrevlig tur på nästan två timmar. Riktigt kul att ställa upp för de som stöttar en i satsningen. Blev en massa tekniktips och materialtips.
På tisdagen var man återigen tillbaka i Jönköping. Vädret var fantastiskt hela veckan och passade på att köra riktigt bra med timmar i solen. Blev faktiskt ett par pass med kortbent/ärmt.
Veckan avslutades med ett varv runt siljan hemma i Rättvik på nya racern Reacto team som kändes fantastisk. Har både läst och hört så många fina recensioner om den och hade verkligen hybris när jag skulle ut. Den kändes hur fin som helst och i hög fart kände jag stor skillnad jämfört med mina tidigare hojar. Den liksom flög fram trots motvind och det var lättare att hålla farten på slätan och utför.

Träningen under veckan:
M: Fm: 2.0lugn cykling Em: 1.50lugn cykling
T 2h Backintervaller i Öxnehaga blandat asfalt, grusväg och stig.(5x7min)
O 6.30h distans på Big Ninen
T 2h intervaller 10/20 på Big Ninen följt av 1.30h stakning i hårt tempo.
F 6.30h distans på big Ninen
L 2h intervaller fartlek på Hallbys fantastiska MTB-bana
S 6h distans på nya racern Reacto Team
Totalt:30h 20min

Inga kommentarer: