måndag 17 maj 2010

6:e plats på Billingeracet

Godagens!
I går på årets första långlopp Billingeracet blev det en tuff dag. Regnet under natten hade gjort att banan blev tuffare än väntat och underlaget gick riktigt tungt på de flesta ställen. Farten var hög tidigt och vi blev en tätgrupp på 8 åkare direkt. Jag fick släppa täten efter ca 3-3,5mil som då var en kvartett. Wetterhall och jag jagade men jag fick släppa honom efter halva loppet då jag fick gå på övermax på grusvägarna. Orkade sedan ändå hålla i tempot ensam och var bara 55sek efter vid 10km kvar till mål. Tappade dock endel tid sista biten in men lyckades hålla min 6:e plats och är rätt nöjd med insatsen.
Första leriga racet med min Merida 96 och den funkade klockrent. Körde med Continental Race King 2.2, vet inte om det var det mest optimala valet men dom funkade ändå OK.
Till helgen är det Borlänge Tour som gäller och det ska bli riktigt skoj!!

Inga kommentarer: