måndag 1 november 2010

Cykelcross Kungsträdgården!

Helgens deltävling i cykelcrosscupen avgjordes i Kungsträdgården mitt i Stockholm city, och det var superstämning skall jag säga. Vacchi gjorde en kanoninsats som vanligt och alla svenska cyklister skall va överlyckliga för det han gör för cykelsporten. Ett gött väder gjorde att det kom mycket folk och med den tajta och korta banan var det publik överallt. Riktigt skoj med ett sådant stöd!
Gjorde min bästa insats hittills i CX-cupen med en sjätteplats och är nöjd med det. Finns mycket kvar att lära när det gäller kurvtekniken och känner att det är där jag tappar på de bästa. Skall denna vecka laborera med däck och teknik och nästa tävling skall jag banne mig hänga med längst fram.
Cykeln fungerade klockrent som vanligt och hela tiden kommer det folk och är imponerade av den och har frågor och funderingar. Har också fått många bekräftningar på att den är en skönhet, så Merida har verkligen fått ett jättelyft med denna carboncross.

Ha de gött allihopa!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tror på dig till helgen Håkan! Då blir det leran i Borås och Götet som avgör... om jag får önska ;)
Vill du sälja hojen efter säsongen? Jag är sugen på att köpa. Hör av dig i så fall!

Lycka till i helgen och så syns vi!

/Oscar

Anonym sa...

Håkan

Proffsigt!

Kör hårt och lycka till.

Mvh
Petter