lördag 22 maj 2010

Borlänge tour igång!!

Igår kväll drog borlänge tour igång med en kort prolog på 2km. Benen kändes ok och det blev en fjärde plats, bara fem sekunder efter Mikael Salomonsson som var snabbast. Lite synd att jag inte hann köra banan innan, kanske hade kunnat slipat lite extra på tiden då!

Idag kördes andra etappen av Borlänge tour, ett tufft XC-lopp på 6x8,5km. I lite över halva loppet låg jag med i täten och vi var fyra killar som höll ihop. Sedan blev tempo lite för högt och jag tvingades släppa. Höll ändå tredje platsen tills det var 1km kvar, då slog krampen till och jag kände mig maktlös. Tappade till fjärdeplatsen precis och var lite sur tillfälligt. Hoppas att benen är pigga imorn för då blir det körning om tredjeplatsen totalt då det endast fattas fyra sekunder. Salomonsson och Dahlström tror jag inte att jag rår på om dom inte får krångel med cykeln.

Inga kommentarer: