måndag 24 maj 2010

Första pallplatsen i Sverigecupen!

Igår avgjordes Borlänge Tour med 13km tempo för oss i HerrElit klassen. Vädret var spöregn och banorna snorhala och fulla med geggamojja. Däckvalet var då enkelt, 2,25 Schwalbe Nobby Nick, det grövsta som jag hade. Kändes ändå som om jag hade racerdäck på, så pass svåråkt var det.
Benen kändes bra i halva loppet sedan kände jag av Lördagens lopp rejält och jag tappade lite tid på slutet av etappen.
Lyckades ändå avancera en placering till en superskön tredjeplats totalt i touren och fick min första pallplats i Sverigecupen i Herrelitklassen.
Hade förhoppningar om att jag skulle kunna ta mig upp på pallen på Sverigecupen och nu är jag där. Hoppas det händer fler gånger i år.

Nu blir det några veckor med lite mer träning för att komma till Lida Loop med bra ben och för att förhoppningsvis kunna höja mig lite extra till SM i mitten på Juli.
Farten att gå med i täten finns, behöver lite mer krut i slutet av loppen bara.

Gjorde en rolig jämförelse med XC loppet i Borlänge tour från förra året då banan och distansen var exakt lika, Dessutom var vädret nästan identiskt. När jag kollar på tiden så har jag putsat 5min i årets lopp vilket jag är ruskigt nöjd med, trots att jag fick en ruskig kramp sista varvet i år.
Vinnartiden står sig också bra jämtemot vinnartiden förra året!
Salomonsson som vann har blivit riktigt stark i år vilket är superkul, och de grabbar som åkt internationellt nu ett tag får verkligen se upp i sommar.

Tidningarna skrev lite idag om min körning från helgen och här kan ni kika lite på det:
http://www.dt.se/sport/article656247.ece

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ufff! 5min snabbare är riktigt bra på den banan! Imponerande förbättring!

Unknown sa...

Grattis, Hank. Grymt kört!