tisdag 27 april 2010

Tävlingspremiären avklarad, 5.e plats!

Då var tävlingspremiären avklarad och kroppen kändes ok måste jag säga.
I början av loppet fastnade en pinne i bakhjulet vilket gjorde att jag tappade en minut helt i onödan, dessutom tappade jag några placeringar. Fick inte bort den på en gång heller utan växlarna kuggade ganska rejält de första två varven. Fick springa i de brantaste backarna. Sedan släppte den som tur var och jag lyckades köra upp mig ganska bra, gick kanske lite väl hårt efter problemen vilket jag fick sota för det sista varvet. Trots det blev det en femte plats och en godkänd insats tycker jag.
Då mitt första pass på nya cykeln var dagen innan och med den krångliga resan så kan det förhoppningsvis bara bli bättre.
Nästa race blir Kalascup i Hjo/Tidaholm om två veckor och då ska det bli riktigt skoj!!

Inga kommentarer: