tisdag 20 april 2010

Träningsdagbok över lägret

Träningsläger Landsväg i Salzburg (April)

Måndag 5: Resdag
Tisdag 6: Distans 6tim 10min.
Onsdag 7: Intervaller backe 5x10min totalt 4tim.
Torsdag 8: Intervaller lagtempo 3x15min tot 4tim.
Fredag 9: Distans 7tim
Lördag 10: VILA
Söndag 11: Intervaller Spurtträning 45min tot 4tim.
Totalt: 25tim

Måndag 12: Intervaller backe 45min tot 4tim 10min.
Tisdag 13: Distans 6tim 40min.
Onsdag 14: Intervaller Lagtempo 3x15min tot 1tim 30min.
Torsdag 15: Distans 6tim
Fredag 16: VILA
Lördag 17: Intervaller Spurtträning 45min tot 3tim 30min
Söndag 18: Distans 5tim
Totalt: 26tim 50min

Måndag 19: Intervaller Spurtträning 45min tot 4tim.
Tisdag 20: Resdag

Total träning under lägret blev 55tim 50min.

4 kommentarer:

Flanders sa...

Du verkar ha tränat på bra! Jag blir ju nervös inför Mörksuggejakten nu ;)

När du skriver att ni kört 5x10 min intervaller, men att passet blev 4h, vad har du då kört för att "fylla" ut tiden?

Mach's gut!
Grüsse Andy

Unknown sa...

Hejja Timmar!!

håkanlöfström sa...

Tja Anders!
jasså du blir nervös, då tror du på mig i år alltså:-))
Kör du bara ett race i Sverige i år?
Vi hade ca 5mil till det berg där vi körde intervallerna. Blev en bra uppvärmning samt nedvärmning. Sen bidrog vädret till att vi fick lite extra hybris och drog ut på tiden lite.

Flanders sa...

Jodå, jag tror allt på att du efter några race kan bli riktigt snabb. Skidåkare har ju den rätta mentaliteten.

Jag kör Kolmårdsbiken, Borås cuptävling, Mörksuggan, SM, MTB-vasan.. och kanske nån mer... Lycka till i Mjölby!